Kontaktní formulář

Zavoláme vám zpět

Křestní jméno
Příjmení
Kontaktní telefon *
+420
Hledat
    Kontaktní e-mail *
    Zpráva *
    Ochrana osobních údajů *

    Souhlasím se zpracováním vyplněných osobních údajů pouze pro účely vyřízení dotazu a pouze po nezbytně nutnou dobu. Jedinným zpracovatelem je VirusLab s.r.o., IČ: 094 29 212.

    • Experti
      na Antiviry
      pro firmy

    • ochrana
      na míru

    • Nezávisle
      na výrobci

    Nastavení výjimek pro phishingový test

     

    Nastavení výjimek v antiSPAMových a antivirových enginech je stěžejní pro nezkreslené výsledky phishingových testů. V tomto článku si ukážeme, jak jednotlivé výjimky nastavit.

     

    Výjimky v antiSPAMu

     

    Výjimky v antiSPAMu by měly být tyto:

    Doména mailserveru: mail.privacyfreak.net

    IP mailserveru je: 37.205.13.44

     

    A na odesílatele:

    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

     

    + další dle dohodnutých scénářů

     

    URL:

     

    Pokud má mailserver i antivirový modul, přidejte prosím domény i do něj se znakem „*“ před i za doménou. ( *ceskapocta.cz*, *doména_dle_scénáře*,...)

     

    V momentě kdy nastavíte výjimky na Exchange/mailserveru, přijde e-mail normálně do doručené pošty. Je nezbytně nutné nastavit výjimky a přidat domény na whitelist / do bezpečných odesílatelů.

     

    Nastavení v MS Exchange

     

    V případě phishingové simulace je pravděpodobné, že některé z těchto emailů jsou identifikovány jako spam/phishing a přesunuty do složky Nevyžádaná pošta v aplikaci MS Outlook. Je tedy třeba je přidat na whitelist – seznam povolených domén, kdy takto označené domény obcházejí spamový/phishingový filtr.

    Byť většinou je uživatelské rozhraní v angličtině, stejně jako přiložené screenshoty, textový návod uvádíme pro ty co preferují mateřský jazyk v češtině.

     

    V prostředí Office 365 – Exchange online je třeba provést přidání pravidla pro příchozí poštu pomocí Centra pro správu Exchange. V položce tok pošty – pravidla zvolte nové pravidlo s názvem Vynechat filtrování spamu….

    Nové pravidlo si nazvěte dle potřeby, například „VirusLab whitelist“ a v sekci podmínek zvolte možnost Odesílatel – doména je .

    V seznamu domén, sepište seznam požadovaných domén (viz. výše) do whitelistu a po uložení je hotovo.

    0
    let zkušeností
    0
    obchodních jednání
    0
    řešení v nabídce
    0
    Nesplněných slibů
    Klíčový faktor

    Pečlivý výběr

    Při výběru optimálního řešení antivirové ochrany pečlivě a hlavně pravidelně sledujeme klíčové vlastnosti a chování produktu každého ověřeného výrobce. Často může být i méně známé řešení to nejlepší zrovna pro vás.

    Detekce
    Vždy rychlá a spolehlivá
    Výkon
    Co nejnižší zátěž systémů
    Správa
    Snadné nasazení a správa
    False positive
    Minimum chybných detekcí
    Stabilita
    Jen dlouhodobě spolehlivá řešení
    Podpora
    Ochotná a k zastižení
    Detekce
    Vždy rychlá a spolehlivá
    Výkon
    Co nejnižší zátěž systémů
    Správa
    Snadné nasazení a správa
    False positive
    Minimum chybných detekcí
    Stabilita
    Jen dlouhodobě spolehlivá řešení
    Podpora
    Ochotná a k zastižení

    Výjimky v antivirových programech

     

    V antiviru (na koncových stanicích) prosím nastavte v modulech HTTP skenování a AntiPhishing modulu tyto adresy – i se znakem * aby došlo k vyloučení subdomén a dalších částí URL. Toto nastavení provádějte prosím v centrální konzoli, tak aby došlo k propsání výjimek na všechny koncové stanice.

     

    Standardní domény které používáme:

     

    *nase-benefity.cz*

    *maildelivery.cz*

    *mailingserver.eu*

    *ceskapocta.cz*

    *mlcrosoft365.cz *

     

    Konkrétní domény závisí vždy na dohodnutém scénáři.

     

    Toto zabrání detekci na koncových stanicích a umožní načtení obsahu e-mailů a přesměrování na stránky v případě ,že by antimalware řešení lokálně rozpoznalo phishing a dalo to vědět ostatním stanicím v síti.

     

    ESET

     

    Výjimku lze přidat v rozšířeném nastavení (Vyvoláte stiskem F5) a pak v sekci Web a mail – Ochrana přístupu na web – Správa URL adres klikněte na Změnit u Seznamu adres. Zde přidejte *maildelivery.cz* (včetně hvězdiček!) do Seznamu adres vyloučených z kontroly obsahu.

    Současně vypněte také samostatný Anti-Phishing modul který se nachází v sekci Anti-Phishingová ochrana.

    Ukázka je na koncové stanici, nicméně změny provádějte ideálně z konzole ESET Protect pomocí politiky, kterou aplikujte na všechny stanice, na které bude phishingový test probíhat.

     

    Aby uživatelům ESET nehlásil, že je modul Antiphishing vypnutý (GUI pak svítí červeně), nastavte politikou vypnutí tohoto Stavu aplikace.

     

    Bitdefender

     

    Řešení Bitedefenderu spolupracuje s Exchange, takže výjimky v AntiSPAMu stačí mít nastavené tam. Nicméně je možné je nakonfigurovat i přímo v GravityZone: Configuration (bitdefender.com)

     

    Co se týče blokace anti-phishing modulem, tak jeho nastavení je popsáno zde: Configuration (bitdefender.com)


    Výjimky ve Firewallu

     

    Pokud filtrujete odchozí komunikaci, povolte prosím port 444.

     

    Všechny uvedené typy výjimek považujte prosím za dočasné! Po ukončení kampaně je potřeba je deaktivovat či odstranit, aby nedošlo k otevření potenciálního vektoru pro zneužití.