Nastavení výjimek v antiSPAMových a antivirových enginech je stěžejní pro nezkreslené výsledky phishingových testů. V tomto článku si ukážeme, jak jednotlivé výjimky nastavit.
Výjimky v antiSPAMu by měly být tyto:
Doména mailserveru: mail.privacyfreak.net
IP mailserveru je: 37.205.13.44
A na odesílatele:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
+ další dle dohodnutých scénářů
URL:
Pokud má mailserver i antivirový modul, přidejte prosím domény i do něj se znakem „*“ před i za doménou. ( *ceskapocta.cz*, *doména_dle_scénáře*,...)
V momentě kdy nastavíte výjimky na Exchange/mailserveru, přijde e-mail normálně do doručené pošty. Je nezbytně nutné nastavit výjimky a přidat domény na whitelist / do bezpečných odesílatelů.
V případě phishingové simulace je pravděpodobné, že některé z těchto emailů jsou identifikovány jako spam/phishing a přesunuty do složky Nevyžádaná pošta v aplikaci MS Outlook. Je tedy třeba je přidat na whitelist – seznam povolených domén, kdy takto označené domény obcházejí spamový/phishingový filtr.
Byť většinou je uživatelské rozhraní v angličtině, stejně jako přiložené screenshoty, textový návod uvádíme pro ty co preferují mateřský jazyk v češtině.
V prostředí Office 365 – Exchange online je třeba provést přidání pravidla pro příchozí poštu pomocí Centra pro správu Exchange. V položce tok pošty – pravidla zvolte nové pravidlo s názvem Vynechat filtrování spamu….
Nové pravidlo si nazvěte dle potřeby, například „VirusLab whitelist“ a v sekci podmínek zvolte možnost Odesílatel – doména je .
V seznamu domén, sepište seznam požadovaných domén (viz. výše) do whitelistu a po uložení je hotovo.
V antiviru (na koncových stanicích) prosím nastavte v modulech HTTP skenování a AntiPhishing modulu tyto adresy – i se znakem * aby došlo k vyloučení subdomén a dalších částí URL. Toto nastavení provádějte prosím v centrální konzoli, tak aby došlo k propsání výjimek na všechny koncové stanice.
Standardní domény které používáme:
*nase-benefity.cz*
*maildelivery.cz*
*mailingserver.eu*
*ceskapocta.cz*
*mlcrosoft365.cz *
Konkrétní domény závisí vždy na dohodnutém scénáři.
Toto zabrání detekci na koncových stanicích a umožní načtení obsahu e-mailů a přesměrování na stránky v případě ,že by antimalware řešení lokálně rozpoznalo phishing a dalo to vědět ostatním stanicím v síti.
Výjimku lze přidat v rozšířeném nastavení (Vyvoláte stiskem F5) a pak v sekci Web a mail – Ochrana přístupu na web – Správa URL adres klikněte na Změnit u Seznamu adres. Zde přidejte *maildelivery.cz* (včetně hvězdiček!) do Seznamu adres vyloučených z kontroly obsahu.
Současně vypněte také samostatný Anti-Phishing modul který se nachází v sekci Anti-Phishingová ochrana.
Ukázka je na koncové stanici, nicméně změny provádějte ideálně z konzole ESET Protect pomocí politiky, kterou aplikujte na všechny stanice, na které bude phishingový test probíhat.
Aby uživatelům ESET nehlásil, že je modul Antiphishing vypnutý (GUI pak svítí červeně), nastavte politikou vypnutí tohoto Stavu aplikace.
Řešení Bitedefenderu spolupracuje s Exchange, takže výjimky v AntiSPAMu stačí mít nastavené tam. Nicméně je možné je nakonfigurovat i přímo v GravityZone: Configuration (bitdefender.com)
Co se týče blokace anti-phishing modulem, tak jeho nastavení je popsáno zde: Configuration (bitdefender.com)
Pokud filtrujete odchozí komunikaci, povolte prosím port 444.